ما همیشه در حال اعامل و اجرای قوانین هستیم هر جا که باشیم.

Größe: px
Ab Seite anzeigen:

Download "ما همیشه در حال اعامل و اجرای قوانین هستیم هر جا که باشیم."

Transkript

1 ی ن آی نامه داخیل ما همیشه در حال اعامل و اجرای قوانین هستیم هر جا که باشیم.

2 ش محتوا 4 پیشگفتار از هیأت ی ي اجرا ی ن قوان ما 6 حدود 7 اصول و تعهدات عمومی 8 اصل کن ت ل چهار چشمی 10 حقوق ب حقوق ی ن وی کار و استانداردهای اجتماعی که به صورت ی ن ب الملیل به رسمیت شناخته شده اند 12 محیط زیست ایم ن بهداشت و کیفیت 14 ی ن قوان مقابله با تراست

3 16 مالیات و ی جلوگ ی از ی ي پولشو 17 کن ت ل تجارت خارجی و صادرات 24 تعارض منافع 26 ارتباط با خارج از ش رسکت 18 ممنوعیت فساد 27 تعهد اجتماعی و سیایس 20 حفاظت از اطالعات 28 مجازات و پیامد 21 بهره برداری و حفاظت از ی ي دارا ها و منابع 29 سیستم افشاء 30 اسامی 22 صداقت در دادن گزارش و مقررات بازار رسمایه

4 4 پیشگفتار از هیأت اجرایي» در دنیای تجارت امروز احرتام به قانون برای بقای موفقیت ملی و بین املللی یک رشکت رضوری می باشد. کالس انگل رئیس هیات اجرایی صنایع ایوانیک آ.گ. «

5 5 کارمندان گرامی هدف ما تبدیل شدن به یکی از خالق ترین رشکت های جهان می باشد. ارزشهای ما یعنی»شهامت نوآوریعملکرد مسئوالنه«و»هدر ندادن تالش«بنیاد فرهنگ رشکتی ما و اساس موفقیت تجاری ما است. برای ما عملکرد مسئوالنه بدین معناست که فعالیت تجاریامن را طوری انجام دهیم که عادالنه قابل اطمینان و شفاف باشد. این شامل موردی می شود که معموال آن را»رعایت مقررات«می نامند یعنی رعایت کامل متام قوانین جاری مقررات داخلی و تعهدات داوطلبانه. ایوانیک تجارت را به هر قیمتی انجام منی دهد. ایوانیک و کارمندانش را تقویت می کند. اعتامد را منی توان دست کم گرفت. ما باید دامئا تالش کنیم تا آن را به دست آوریم. تخلفات افراد می تواند به شهرت خوب ایوانیک لطمه جدی وارد کند. بنابراین هر کارمندی موظف است که قواعد تبعیت قانون را رعایت کند. هیات اجرایي از متام کارمندان انتظار دارد تا با این آیین نامه آشنا شوند و رفتار خود را بر پایة قواعد آن قرار دهند. اگر سؤالی دارید لطفا با ادارة مربوطه یا مسئول تطبیق مقررات تان متاس بگیرید. بیایيم همه ما اطمینان داشته باشیم که مسئوالنه عمل می کنیم. چرا رعایت مقررات اینقدر مهم است رعایت قواعد تبعیت قانون اعتامد رشکای تجاری سهامداران و عامه مردم به

6 ی 6 قوانین ما حدود این ی ن آی نامه بر کلیه گروه ایوانیک اعمال می گردد به عبارت دیگر بر: الف ب ج تمام کارمندان صنایع ایوانیک آ.گ. تمام کارمندان ش کت ی ي ها که صنایع ایوانیک آ.گ. در این ش کت ها بطور مستقیم یا ی غ مستقیم بیش از ۵۰ درصد سهام را دارا باشد یا بتواند به هر طریق دیگری در آن ش کتها نفوذ و اختیار داشته باشد و هیأت ی اجرا صنایع ایوانیک آ.گ. و کلیه نهاد های ت مدیری ش کت ها که در بند ب اشاره گردید آنها ی ز ن شامل عبارت کارمند می شوند. در تمام ش کت های وابستة دیگر که مدیران عامل ش کت ایوانیک در آنها دارای سهام هستند موظفند تا در جهت اعمال اصول مشابه ای با این ی ن آی نامه در ش کت شان فعالیت نمایند.

7 ش ش 7 اصول و تعهدات عمومی طبق تعریف ایوانیک تبعیت از قانون ن یع رعایت تمام ی ن قوان جاری مقررات داخیل و تعهدات داوطلبانه می باشد. الزامات اصیل تبعیت از قانون در این ی ن آی نامه مقرر شده است. تمام کارمندان باید قواعد مقرر شده در این ی ن آی نامه را رعایت کنند. آنها موظفند با ی ن آی نامه آشنا شوند و در جلسات آموز مربوطه ش کت کنند. کلیه ناظران به عنوان الگوی نمونه عمل می کنند. آنها بنابراین مسئولیت خایص بر عهده دارند و باید اطمینان کسب کنند که کارمندان تحت نظارت شان قواعد ی ن آی نامه را رعایت می کنند. ی ن آی نامه مذکور ممکن است تکمیل کننده مقررات داخیل باشد. این مقررات باید با ی ن آی نامه مطابقت داشته باشد و باید به نحو ب مناس در ش کت توزیع گردد. این ی ن آی نامه حداقل استانداردهای الزم را ی ن تعی می کند و بر ی ن قوان میل که به این اندازه ی سختگ انه نباشد برتری خواهد داشت. در صورت وجود تعارض ی ن قوان محیل آمره اولویت خواهد داشت. مشاوره با اداره مربوطه یا مسئول تطبیق مقررات باید به موقع انجام ی گ د تا هر پرس در رابطه با ی ن آی نامه روشن گردد.

8 8 قوانین ما

9 9 اصل کن ت ل چهار چشمی ایوانیک از کارمندانش انتظار دارد تا با دقت توجه کنند که آیا می توانند به ی ي تنها تصمیم ی بگ ند یا آن که باید سایر کارمندان را در تصمیم ی گ ی ش رسکت دهند. برخی تصمیم ها می تواند اثر قانونی اقتصادی یا ماهوی قابل توجهی داشته باشد. در چنین مواردی خودداری از تصمیم های نادرست و کنار گذاشنت متام احتامالت سوء استفاده اهمیت دارد. بنابراین ایوانیک تعداد زیادی مقررات داخلی دارد که ترصیح می کنند در تصمیم گیری ها حداقل دو کارمند مجاز باید رشکت داشته باشند )»اصل کنرتل چهار چشمی«(. عالوه بر این متام کارمندان باید به دقت و مورد به مورد توجه کنند که آیا در حوزه مسئولیت شان مجاز هستند به تنهایي تصمیمی بگیرند یا این که مقتضی است کارمندان دیگر را هم در تصمیم گیری رشکت دهند. ما اصل کنرتل چهار چشمی را رعایت می کنیم.

10 ش ش 10 قوانین ما حقوق ب حقوق ی ن وی کار و استانداردهای اجتماعی که به صورت ی ن ب الملیل به رسمیت شناخته شده اند ایوانیک به حقوق ب که به صورت ی ن ب الملیل پذیرفته شده است ت اح ام می گذارد. ایوانیک در مقام یک رشکت جهانی به ویژه به اصول منشور بین املللی حقوق برش ده اصل توافق جهانی سازمان ملل دستورالعملهای OECD )سازمان همکاری اقتصادی و توسعه( برای بنگاه های چندملیتی استاندارد های نیروی کار و استانداردهای اجتامعی سازمان بین املللی کار و اصل مشارکت اجتامعی متعهد می باشد. عالوه بر برابری کلیه حقوق برش اصول زیر به ویژه برای ایوانیک مهم می باشد: حق برابری فرصت و رهایي از تبعیض خودداری از متام شکل های کار کودکان و کار اجباری حق آزادی تشکل ها و چانه زنی گروهی دستمزد عادالنه و سایر مزایا بر اساس رشایط بازار داخلی رعایت قواعد مربوط به ساعات کاری برابری فرصت تنوع و رفتار عادالنه و محرتمانه با دیگران نقشی اساسی برای ایوانیک در مقام یک کارفرما ایفا می کند. بنابراین ایوانیک از کارمندانش انتظار دارد تا مطابق با این اصول کار کنند. متام کارمندان به ویژه در روابط کاری شان باید به حقوق دیگران و گوناگونی ملت ها و فرهنگ ها احرتام بگذارند. هیچ کارمندی و هر کس دیگری که به استخدام ایوانیک در آيد کارمندان آینده یا رشکای تجاری نباید مورد بی عدالتی و تبعیض قرار گیرند و یا در مرتبة پایينرتی قرار گیرند یا بر اساس نژاد یا قومیت رنگ پوست جنسیت مذهب یا فلسفه ترکیب بدنی ظاهر سن جنسیت یا خصوصیات دیگری که مورد حامیت قانون است از دیگران متامیز یا جدا شوند. متام اشکال آزار ممنوع است. ایوانیک اعاملی را که باعث نقض حقوق برش بشود یا از نقض حقوق برش حامیت کند تحمل نخواهد کرد. در صورتی که هر یک از کارمندان با موضوعاتی که در این بخش اشاره شده است روبرو گردند باید با مسئول خودشان یا با اداره منابع انسانی متاس بگیرند. ما با یکدیگر با انصاف و احرتام رفتار می کنیم.

11 11

12 12 قوانین ما محیط زیست ایم ن بهداشت و کیفیت ایوانیک حفاظت از سالمت و ن ایم افراد و مسئولیت نسبت به محیط زیست را عنارص اسایس در رفتار ن سازما خود می شمارد. اصول مراقبت مسئوالنه برای ایوانیک در تمام دنیا الزم االجراست.

13 13 ایوانیک محصوالتی را تولید می کند و به فروش می رساند که برای مردم سودمند باشد. برای ایوانیک ایمنی و سازگاری محصوالتش با محیط زیست در باالترین اولویت است. مدیریت کیفیت بکار گرفته می شود تا محصوالت و فرایندهای تولید همواره بهبود یابد و از خطا جلوگیری گردد ایمنی هرچه باالتر رود و مرصف انرژی و مواد خام کاهش یابد. با توجه به این هدف کارمندانی که در فعالیت های مرتبط رشکت دارند الزم است که از هوا آب و خاک با دقت و مطابق با الزامات قانونی جاری استفاده کنند. دفع زباله باید مطابق با مفاد قانونی انجام شود. ساخت بهره برداری تغییر و توسعه کارخانه های تولیدی باید مطابق با مقررات و مجوز ها صورت بگیرد. ایوانیک استانداردهای جهانی باالیی را تعریف کرده است تا یک فرهنگ یکپارچة ایمنی را تضمین مناید. ایوانیک همواره متهیدات پیرشفته ای اتخاذ می مناید تا سالمت و بهداشت را حفظ کند و ایمنی را در کار کارخانه و حمل و نقل ارتقا ببخشد. خطرات مربوط به مواد و تولید به طور پیوسته کاهش داده می شوند. کارمندان برای آن که خطری را متوجه خود و دیگران نکنند باید همواره متام مقررات ایمنی را رعایت منایند. به عالوه متام ملزومات قانونی مربوط به کار با مواد شیمیایي و تولید آنها باید رعایت گردد. متام کارمندان مسئول ایمنی در محل کار خود هستند. ایوانیک برای اجتامع های نزدیک به سایت هایش همسایه خوبی است. این موضوع شامل دادن اطالعات شفاف و انجام گفتگو می باشد. ایوانیک مشرتیانش را از استفاده درست و آثار احتاملی محصوالتش بر انسان ها و محیط زیست مطابق با رضوریات قانونی آگاه می سازد. ایوانیک از متام کارمندان انتظار دارد هر جا که الزم است با مراجع رسمی همکاری سازنده داشته باشند. ما همیشه از متام مقررات محیط زیستی و ایمنی مربوطه پیروی می کنیم.

14 14 قوانین ما ی ن قوان مقابله با تراست ایوانیک متعهد به رقابت سالم است و ی ن قوان مقابله با تراست را رعایت می کند. رقابت سامل برای نوآوری و محصوالت باکیفیت به نفع مشرتیان انگیزه ایجاد می کند. ایوانیک از رقابت سامل حامیت می کند و قوانین مقابله با تراست را رعایت می مناید. متام کارمندان موظفند قانون مقابله با تراست و مقررات داخلی مشابه را با جدیت رعایت کنند و حتام هر چیز مشکوک را به موقع به اداره حقوقی اطالع دهند.

15 15 ممنوعیت کارتل ها توافقات ضد رقابتی با رقبا بدون توجه به موقعیت آنها در بازار ممنوع است. بعالوه ایجاد هر نوع تفاهم بر مسائل بین رقبا ممنوع است. در بسیاری از کشور ها رصف دادن اطالعات دریافت و مبادله اطالعات در مورد مسائل مربوط به رقابت مجاز منی باشد. برگزاری جلسات بین رقبا تنها در صورتی امکان پذیر است که یک دلیل قانونی تجاری وجود داشته باشد که خود دلیل ضد رقابتی نباشد. توافق با سایر رشکت ها برای مثال تامین کنندگان مشرتیان و توزیع کنندگان نیز می تواند مشمول محدودیتهای مقابله با تراست باشد مخصوصا اگر ایوانیک جایگاه محکمی در بازار داشته باشد. به طور کلی صدور دستور به توزیع کنندگان در مورد قیمت های فروشی که وضع می کنند ممنوع است. استثنا فقط در موارد نادر مجاز است و باید مطابق با قانون محلی باشد. همواره باید موافقت قبلی اداره حقوقی اخذ گردد. تسلط بر بازار در بسیاری از کشورها رشکت هایی که جایگاهی محکم در بازار دارند تابع محدودیت های ضد تراست خاصی هستند مخصوصا اگر رشکت های مذکور رشایط تسلط بر بازار را داشته باشند. به عبارت دیگر سوء استفاده از تسلط بر بازار ممنوع است. ادارة حقوقی باید در خصوص ارزیابی این موضوع که آیا سوء استفاده ای رخ داده است یا آیا تسلطی بر بازار وجود دارد مورد مشورت قرار بگیرند. کن ت ل ادغام متلک و فروش رشکت ها و فعالیت های تجاری و ادغام ها معموال منوط به تأیید قبلی از سوی مراجع مربوط به مقابله با تراست می باشد. به منظور اینکه اطمینان حاصل گردد که همه جنبه های مربوطه مورد مالحظه قرار گرفته است باید در مراحل اولیه با ادارة حقوقی مشورت صورت گیرد. خودداری از مطلع ساخنت مراجع یا حتی تأخیر در اعالم می تواند موجب جریمة سنگین شود و حتی ممکن است آن معامله بی اعتبار اعالم گردد. ما مقررات مقابله با تراست را جدا رعایت می کنیم.

16 ي 16 قوانین ما مالیات و ی جلوگ ی از پولشوی ایوانیک تمام مقررات ت مالیا و ضد ی ي پولشو را در رسارس جهان رعایت می کند. ایوانیک از مسئولیت خود به عنوان یک رشکت در رعایت تعهدات مالیاتی آگاه است. بنابراین ایوانیک و کارمندانش در عملیات خود در رسارس جهان قوانین مالیاتی ملی مربوطه را همواره رعایت می کنند. از نقطه نظر گوناگونی قوانین مالیاتی محلی ایوانیک مقررات داخلی ای صادر کرده است که موضوعات برون مرزی را یکسان سازی مناید. این مقررات در زمانی که قوانین مالیاتی محلی سختگیری کمرتی دارند اجباری است. در سایر موارد دیگر کارمندان باید قوانین مالیاتی محلی را همواره رعایت منایند. به عالوه ایوانیک از کلیه قوانین مربوط به جلوگیری از پولشویي و تأمین مالی تروریسم تبعیت می مناید. پولشویي عبارت است از مخفی کردن منابع غیرقانونی وجوه با وارد کردن آن وجوه به فعالیتهای تجاری و سیستمهای مالی قانونی. پرداخت وجه به یا توسط ایوانیک به صورت نقدی ممنوع است به استثناء جایی که مبالغ ناچیز باشد. کلیه پرداخت ها باید با قوانین مالیاتی و همچنین مقررات ضد پولشویي و ضد فساد مطابقت داشته باشد. ما قواعد مالیاتی و جلوگیری از پولشویي را رعایت می کنیم.

17 17 کن ت ل تجارت با خارج و صادرات ایوانیک از تالش های ن جها برای ی جلوگ ی از تولید سالح های هسته ای بیولوژییک و ی ي شیمیا و توسعه تکنولوژی های به ی کارگ ی آنها حمایت می کند و تمام مقررات تجارت خارجی و گمریک جاری را رعایت می کند. تجارت کاال خدمات و تکنولوژی ها تابع قوانین ملی و بین املللی است. هنگام خرید یا فروش برون مرزی محصوالت خدمات و تکنولوژی ها متامی کارمندان باید قوانین تجارت خارجی و گمرکی را در منطقه تحت مسئولیت خود رعایت منایند. کلیه واردات و صادرات باید با درستی و شفافیت به مقام های گمرکی اعالم گردد. قانونی بودن واردات و صادرات باید قبال توسط کارشناسان مسئول تجارت خارجی و بر اساس مقررات مربوط ارزیابی شود. ما مقررات تجارت خارجی و گمرکی را رعایت می کنیم.

18 18 قوانین ما ممنوعیت فساد ایوانیک تمام ا شکال فساد را ممنوع می داند.

19 19 فساد عبارت است از درخواست قبول پیشنهاد یا اعطای امتیازات شخصی در رابطه با یک معامله تجاری یا کار دولتی. این امتیازات می تواند شامل هدیه دعوت یا لطف دیگری باشد که به نفع خود شخص درگیر یا یک شخص ثالث است مثال یکی از بستگان. از آنجا که فساد معموال به رقابت آسیب وارد می کند و در صورت حضور یک مقام رسمی سالمت رفتار دولتی را به خطر می اندازد تقریبا در متام کشورها غیرقانونی است. چه ی ز چ مجاز نیست ایوانیک به رقابت سامل به نفع مشرتیان سهامداران و سایر افراد ذینفع خود متعهد است. به عالوه ایوانیک به استقالل مقام های رسمی احرتام می گذارد. بنابراین ایوانیک متام اشکال فساد از جمله»پرداخت های تسهیل کننده )شیرینی-پول زیرمیزی(«را ممنوع می داند. منظور از آن پولی است که به یک مقام رسمی می دهند تا کارهای اداری عادی ای که حق ایوانیک است را رشوع کند یا آن را ترسیع مناید. بنابراین ایوانیک استانداردهایي سخت تر از قوانین در برخی از کشورها وضع کرده است. پرداخت مزایا به شکل پول نقد یا پرداخت های مشابه مجاز منی باشد حتی در مواردی که مصداق فساد نباشد. اما در برخی موارد مقررات منطقه ای ایوانیک ممکن است برخی استثناها را مجاز بشامرد. چنین مواردی باید به تایید مسئول تطبیق برسد. چه ی ز چ مجاز است در عمل هدیه و دعوتنامه برای کارمندان رشکای تجاری و مقامات رسمی رایج ترین نوع امتیاز و مزایا است. اعطا و پذیرش چنین مزایایی تنها در صورتی مجاز است که متناسب باشد. به ویژه قبول یک امتیاز متناسب نباید بر تصمیامت کارمند تاثیری داشته باشد یا حتی به نظر برسد که تاثیری دارد. چنین امتیازاتی پیش از هر چیز بر اساس ارزش مالی نقش و موقعیت گیرنده امتیاز چارچوب زمانی مذاکرات و فرایندهای تصمیم گیری و عرف تجاری در کشور مربوطه سنجیده می شود. امتیاز به خویشاوندان برای مثال اعضای خانواده فقط در رشایط خیلی محدودی مجاز است. دادن امتیاز به مقام های رسمی به ویژه مشمول محدودیت های قانونی سخت می باشد. مقام های رسمی را تنها کسانی تشکیل منی دهند که یک مقام رسمی دارند برای مثال منایندگان مراجع رسمی. اساتید دانشگاه منایندگان رشکتهای دولتی را هم می توان مقام رسمی محسوب کرد. بنابراین دادن امتیاز و منافع به مقام های رسمی فقط در مقیاس خیلی محدود منوط به مقررات منطقه ای ایوانیک مجاز می باشد. رابطه با ش رسکای تجاری رابطه با رشکای تجاری باید منحرصا بر اساس معیارهای روشن و معین باشد. این بیش از هر چیز شامل انتخاب رشکای تجاری می شود. ما فساد را تحمل منی کنیم.

20 20 قوانین ما حفاظت از اطالعات ایوانیک حفاظت یکپارچه و مناسب از اطالعات در رسارس گروه را ی ن تضم می کند. ایوانیک برای مقاصد تجاری خود و برای کاربردهای نوآورانه آینده از شیوه های الکرتونیک برای مبادله اطالعات استفاده می کند. در عین حال ایوانیک از خطرات آن نیز آگاه است. بنابراین ایوانیک هنگام کار با اطالعات شخصی کارمندان و رشکای تجاری به حقوق شخصی و حریم خصوصی افراد مربوطه احرتام می گذارد. این کار بر اساس استاندارد یکپارچه ای در سطح گروه می باشد. کارمندان تنها بر اساس اصول قانونی بودن شفافیت تناسب حق جمع آوری استفاده و پردازش اطالعاتی را دارند که به افراد مربوط می شود یا ممکن است مربوط باشد. به عالوه کارمندان باید اطالعات را تا حدی که واقعا رضورت دارد جمع آوری استفاده و پردازش منایند )محدود کردن دامنه جمع آوری اطالعات براساس رضورت و تناسب(. ما در هنگام کار با اطالعات شخصی به حقوق شخصی و حریم خصوصی کارمندان و رشکای تجاری احرتام می گذاریم.

21 21 بهره برداری و حفاظت از ی ي دارا ها و منابع ایوانیک از کارمندان انتظار دارد که از ی ي دارا ها و ت امکانا که ش رسکت و اشخاص ثالث در اختیارشان می گذارند به ت درس و مسئوالنه استفاده کنند. دارایي ها و امکانات ایوانیک شامل تجهیزات و خدماتی می شود که برای انجام کار در اختیار کارمندان گذاشته می شود. این دارایي ها همچنین شامل اموال معنوی ایوانیک نیز می شود برای مثال ابداعات اخرتاعات ثبت شده نامهای تجاری و برخی اطالعات محرمانة مربوط به فعالیت رشکت. این مسأله برای ایوانیک به عنوان یک رشکت خالق دارای اهمیت ویژه است. دارایي ها و امکانات ایوانیک شامل سیستمهای انفورماتیکی نیز می شود. حجم زیادی از اطالعات به صورت دیجیتالی پردازش شده و منتقل و نگهداری می شود. بنابراین سیستم های انفورماتیکی مربوطه عنرصی حیاتی در عملیات تجاری ایوانیک می باشند. مداخلة بدون اجازه در سیستم های انفورماتیکی مجاز نیست زیرا ممکن است سبب اختالل جدی در عملکرد آنها شود و به این ترتیب عملیات تجاری ایوانیک را مختل مناید. قواعد مقرر در پاراگراف قبل در مورد دارایي ها و امکانات از جمله اموال معنوی متعلق به رشکای تجاری و سایر اشخاص ثالث نیز صادق است. وارد کردن زیان یا خسارت یا سوء استفاده از این دارایي ها و امکانات ممکن است برای ایوانیک و کارمندانی که مقررات را نقض کنند پیامدهای جدی داشته باشد. ما نسبت به دارایي ها و امکانات خودمان و اشخاص ثالث مسئوالنه رفتار می کنیم. هر یک از کارمندان باید از دارایي ها و امکانات ایوانیک به درستی و مسئوالنه استفاده کند. دارایي های ایوانیک باید از زیان و خسارت و سوء استفاده محافظت شود. استفاده از دارایي ها و امکانات ایوانیک برای مقاصد خصوصی یا غیرتجاری مجاز نیست مگر آن که کارمند قبال رصیحا اجازه کسب کرده باشد.

22 22 قوانین ما

23 23 صداقت در دادن گزارش و مقررات بازار رسمایه ایوانیک به صداقت در دادن گزارش اح ت ام می گذارد و مقررات بازار رسمایه را رعایت می کند. برای ایوانیک به عنوان یک رشکت عام پذیرفته شده در بورس تأمین اطمینان سهامداران و رسمایه گذاران اهمیت بسیاری دارد. از جمله ایوانیک باید صحت گزارش های مالی و رفتار یکسان با متام رسمایه گذاران را تضمین مناید. گزارش دهی مایل برای تضمین صحت گزارش های مالی متام رشایط مربوطه باید به طور کامل و به درستی ثبت گردد و مطابق با مقررات خارجی مربوطه و هر گونه قواعد داخلی که ایوانیک مقرر کرده است گزارش شود. به عالوه متام سوابق حسابداری و اسناد مربوط به متام معامالت باید به طور کامل و به درستی اظهار شود و دارایي های خالص ایوانیک باید به طور صحیح شناسایي گردد. اطالعات مایل داخیل اطالعات مالی داخلی عبارت است از اطالعات مربوط به صادرکنندگان ابزار مالی از قبیل سهام و اوراق قرضه به ویژه صنایع ایوانیک آ.گ. یا سایر رشکت های گروه ایوانیک که اگر به حوزة اطالعات عموم وارد شود احتامال بتواند تأثیر اساسی بر قیمت این ابزار مالی یا قیمت مشتقات مالی مربوطه بگذارد. اطالعات مالی داخلی باید محرمانه تلقی شود نباید بطور غیرقانونی افشا گردد کارمندان منی توانند از این اطالعات برای خرید یا فروش این گونه ابزار مالی برای خودشان استفاده کنند یا برای اشخاص ثالث امکان این کار را ایجاد کنند. بعالوه کارمندان باید از سایر قواعد تجاری داخلی و قانون محلی تبعیت کنند. ما تضمین می کنیم که به طور مرتب گزارش بدهیم و اطالعات مالی داخلی را محرمانه بشامریم.

24 24 قوانین ما تعارض منافع جداسازی جدی میان منافع خصویص و تجاری برای ایوانیک اهمیت بسیاری دارد. روابط و منافع شخصی کارمندان نباید بر کاری که برای ایوانیک انجام می دهند اثر بگذارد. بنابراین از تعارض منافع چه در حقیقت و چه رصفا در ظاهر باید اجتناب شود. متام کارمندان موظفند تعارض منافع یا احتامل آن را گزارش دهند تا از پیامدهای احتاملی برای خود آنان طبق قانون استخدام یا قوانین کیفری اجتناب شود و از وارد کردن آسیب و زیان به ایوانیک خودداری گردد. تعارض منافع ممکن است به دالیل زیر پیش بیاید: 1 استخدام دوم 2 منافع مایل در ش رسکت های رقیب ش رسکای تجاری یا ش رسکت های دیگری که با ایوانیک مرتبط هستند 3 معامالت و تصمیم های تجاری که بستگان و اشخاص وابسته دیگر در آنها نقش داشته باشند. 1 استخدام دوم )شغل دوم( استخدام دوم می تواند به منافع ایوانیک زیان وارد کند. نخست به دلیل آن که کارمندان متعهد هستند تا متام ظرفیت کاری خود را به منافع ایوانیک در چارچوب روابط استخدامی خود اختصاص دهند. و دوم به دلیل آن که استخدام دوم می تواند بر تصمیم های تجاری کارمندان در ایوانیک یا تصمیم هایي که اشخاص ثالث در خصوص ایوانیک اتخاذ می کنند اثر بگذارد.به عنوان یک اصل کلی بنابراین متام کارمندان موظفند هرگونه فعالیت کارآفرینی همکاری تجاری با هر شخص ثالث یا فعالیت های مشابه ای را که برای شخص ثالث بر عهده می گیرند گزارش دهند. این تعهد همچنین شامل کارمندانی می شود که سمت های دولتی یا سیاسی قبول می کنند یا کارهای اجتامعی یا خیریه یا سایر کارها را بر عهده می گیرند مگر این که ماهیت و حدود آن سمت یا کار به گونه ای باشد که احتامل ورود لطمه به منافع ایوانیک وجود نداشته باشد. وظیفة گزارش دادن استخدام دوم و فعالیت های فوق الذکر رصف نظر از آن است که کارمند حقوق دریافت می کند یا آن کار را داوطلبانه پذیرفته است. 2 منافع مایل در ش رسکت های رقیب ش رسکای تجاری یا ش رسکت های دیگری که با ایوانیک مرتبط هستند کارمندان باید هرگونه منافع مستقیم یا غیر مستقیم مالی بیشرت از ۵ درصد در یکی از رشکت های رقیب یا رشکای تجاری ایوانیک را به ایوانیک اطالع دهند مخصوصا مشرتیان تأمین کنندگان توزیع کنندگان منایندگی ها مشاوران ارائه دهندگان خدمات و رشکت های دیگری که با ایوانیک مرتبط هستند. این تعهد همچنین زمانی صادق است که منافع مالی به کارمند

25 ت 25 تعلق ندارد بلکه متعلق به یکی از بستگان یا سایر اشخاص وابستة اوست )به بندهای بعدی توجه کنید( مرشوط بر آن که آن کارمند از منافع متعلق به اشخاص مذکور آگاه باشد. 3 معامالت و تصمیم های تجاری که بستگان و اشخاص وابسته دیگر در آنها نقش داشته باشند کارمندان باید متام تصمیم های تجاری و شخصی مربوط به ایوانیک که بستگان و اشخاص وابسته زیر در آن نقش دارند را گزارش کنند: ما بین منافع خصوصی و منافع تجاری تفکیک قائل هستیم. در موارد باال چه اقدامی الزم است در هر سه مورد فوق الذکر کارمندان موظفند مسئول مستقیم خود و اداره منابع ن انسا هر چه ت یع و به صورت ب کت مطلع نمایند. اگر ی ن قوان داخیل با این تعهد در تعارض باشد اطالع دادن الزامی نیست. کارمندان باید منتظر تصمیم ادارة منابع ن انسا بمانند. به ویژه آنها تا ن زما که موافقت ادارة منابع ن انسا را دریافت نکرده اند نمی توانند اقدام به اتخاذ شغل دوم انجام تجارت یا هر نوع تصمیم مربوطه نمایند. در مورد استخدام دوم موافقت با این کار ن زما صادر خواهد شد که با منافع ش م وع ایوانیک تعار ض یص وجود نداشته باشد. هرگاه قراردادهای استخدام ش وط بیش یا ش وط دیگری را مقرر کنند آن ش وط باید در نظر گرفته شود. ی ن هم موضوع در مورد مقررات داخیل ن مبت بر ی ن قوان آمره داخیل صادق است. همرس دوست همخانه partner( )life partner/registered civil والدین والدین همرس و پدرخوانده و مادرخوانده فرزندان و فرزندخوانده ها و فرزندی که همرس شخص از ازدواج قبلش دارد خواهران و برادران و خواهران و برادران ناتنی و خواهرخوانده و برادرخوانده )فرزندی که همرس دوم والدینش از ازدواج قبلش دارد( سایر کسانی که با او در یک خانه زندگی می کنند سایر کسانی که او با آنها رابطه نزدیک شخصی و/یا رابطه تجاری دارد

26 26 قوانین ما ارتباط با خارج از ش رسکت ایوانیک به ارتباط باز به موقع یکپارچه و مطم ئ ن با تمام افراد ذینفع متعهد است. کارمندانی که در میان عموم دربارة ایوانیک اظهار نظر می کنند بر تصویر گروه ایوانیک اثر می گذارند به ویژه در رابطه با اشخاص ذینفعی مانند رسانه ها رشکای تجاری رشکتهای رقیب و بازارهای رسمایه. کارمندان ممکن است نظر شخصی خود را در برابر عموم اظهار کنند اما نباید به گونه ای رفتار کنند که آنها از طرف ایوانیک صحبت می کنند. این موضوع به ویژه در هنگام استفاده از رسانه های اجتامعی صادق است. اظهار نظر از طرف ایوانیک در میان عموم فقط باید توسط کسانی انجام شود که اجازة ویژه برای این کار دارند. ایوانیک همچنین حامیت مالی را جزو ارتباط با خارج از رشکت می داند. ایوانیک از حامیت مالی برای اهداف تبلیغاتی و روابط عمومی استفاده می کند. حامیت مالی توسط ایوانیک شامل ورزش فرهنگ علم و سایر زمینه هایي می شود که برای جامعه اهمیت دارد. حامیت مالی فقط در چارچوب مقررات داخلی مجاز است. ما تنها زمانی از طرف ایوانیک اظهار نظر می کنیم که اجازه این کار را داشته باشیم.

27 27 تعهد اجتماعی و سیایس ایوانیک معتقد است تعهد اجتماعی و سیایس برای همکاری ی ن ب تجارت و جامعه ض رصوری است. ایوانیک با این کار مسئولیت اجتماعی خود را به راه های مختلف نشان می دهد. ایوانیک با کمک های نقدی و غیرنقدی از آرمان های فرهنگی اجتامعی مذهبی علمی سیاسی و خیریه حامیت می کند. کمک فقط در صورتی مجاز است که مطابق با مقررات داخلی باشد. جانبداری سیاسی از طرف ایوانیک باید بر اساس اصل شفافیت باشد. ما آگاه هستیم که تعهد اجتامعی و سیاسی ایوانیک باید مطابق با مقررات داخلی ایوانیک باشد.

28 28 قوانین ما مجازات و پیامد این آیین نامه جزو الینفک روابط استخدامی بین ایوانیک و هر یک از کارمندان است. نقض این آیین نامه می تواند برای کارمندان پیامدهای جدی داشته باشد مثال اقدام انضباطی تحت قوانین استخدامی شامل فسخ استخدام یا ادعای خسارت از سوی ایوانیک یا اشخاص ثالث. در صورتی که نقض این آیین نامه تخلف جزایی تلقی گردد آن نقض منجر به رویه های جزایی می شود که می تواند به جریمه یا حبس منتهی شود. نقض کردن این آیین نامه هرگز به نفع ایوانیک نیست )اصل تحمل صفر(. در این موارد کارمندان منی توانند برای دفاع از خود عنوان کنند که فکر می کردند دارند به نفع ایوانیک عمل می کنند. نقض این آیین نامه حتی از سوی یک کارمند می تواند آسیب جدی به شهرت ایوانیک وارد آورد و موجب خسارت مالی قابل توجهی بشود برای مثال از طریق جریمه و ادعای جربان خسارت. ما می دانیم که نقض این آیین نامه می تواند مجازات و پیامدهای جدی دربرداشته باشد.

29 29 سیستم افشاء هر کارمند موظف است نقض قطعی یا احتاملی این آیین نامه را بدون تاخیر به اداره مربوط یا به مسئول تطبیق اطالع دهد بدون در نظر گرفنت اینکه آیا آن نقض مربوط به کارمند است یا همکارانش. به عنوان مثال خط مستقیم )hotline( رعایت مقررات در اینرتانت )شبکه داخلی( ایوانیک می تواند به این منظور استفاده شود. ایوانیک در مورد متام موارد ادعای نقض آیین نامه تحقیق می کند و متام اطالعات را تا بیشرتین حد ممکن محرمانه حفظ می کند. ایوانیک هیچ زیانی برای کارمندانی که نقض قطعی یا احتاملی را گزارش می دهند یا در تحقیقات شناسایی تخلفات همکاری می منایند را تحمل منی کند- مگر آن که ادعای مطرح شده مصداق سوء استفاده از سیستم افشاء باشد. ما موارد نقض آیین نامه را گزارش می کنیم.

30 ت 30 اسامی اسامی صنایع ایوانیک آ.گ. Rellinghauser Straße 1-11 اسن آلمان نا ش رس ارتباطات داخیل تلفن: فکس: اطالعات تماس رئیس مقابله با تراست و رعایت مقررات قانون ش کت ها و رعایت مقررات اطالعات بیش شبکه داخیل ت این انت این ت نت میکروسایت verhaltenskodex.evonik.de codeofconduct.evonik.com گ نمایندیک Bissinger[+] GmbH از تاریخ: 23 می 2017 عناوین تصاویر Julian Rentzsch, Andreas Pohlmann

31

32 Evonik Industries AG Rellinghauser Straße Essen, Germany

فرهنگ خوش آمد گویی حقوق اساسی در جمهوری آلمان فدرال مواد ۱ تا ۲۰ قانون اساسی

فرهنگ خوش آمد گویی حقوق اساسی در جمهوری آلمان فدرال مواد ۱ تا ۲۰ قانون اساسی Kultur des Willkommens Grundrechte in der Bundesrepublik Deutschland Artikel 1-20 فرهنگ خوش آمد گویی حقوق اساسی در جمهوری آلمان فدرال مواد ۱ تا ۲۰ قانون اساسی 9 9 9 11 11 11 13 13 15 17 17 19 19 19 23

Mehr

Befragungsformular im Familienverfahren gemäß 35 (3) des Asylgesetzes 2005, BGBl. I Nr. 100/2005 idf BGBl. 1 Nr. 135/2009

Befragungsformular im Familienverfahren gemäß 35 (3) des Asylgesetzes 2005, BGBl. I Nr. 100/2005 idf BGBl. 1 Nr. 135/2009 Anlage A Raum für behördliche Vermerke - Bitte nicht ausfüllen! فقط برای استفاده رسمی- لطفا خالی نگه داشته شود! Befragungsformular im Familienverfahren gemäß 35 (3) des Asylgesetzes 2005, BGBl. I Nr. 100/2005

Mehr

نحوه شرکت در آزمون گردشگری

نحوه شرکت در آزمون گردشگری نحوه شرکت در آزمون گردشگری مرحله اول: ابتدا به سایت موسسه آموزشی علوم و فنون کیش )به آدرس: )kish-ist.org مراجعه فرمایید و بر روی آزمون مصاحبه سازمان گردشگری کلیک نمایید. تذکرات مهم این آزمون برای افرادی

Mehr

دموکراسی زندگی دموکراسی برای من. مرکز آموزش سیاسی ایالت نورد راین وستفالن حقوق اساسی در آلمان راهنمایی برای پناهندگان و مردم بومی

دموکراسی زندگی دموکراسی برای من. مرکز آموزش سیاسی ایالت نورد راین وستفالن حقوق اساسی در آلمان راهنمایی برای پناهندگان و مردم بومی مرکز آموزش سیاسی ایالت نورد راین وستفالن دموکراسی زندگی دموکراسی برای من. حقوق اساسی در آلمان راهنمایی برای پناهندگان و مردم بومی Demokratie für mich. Grundrechte in Deutschland Ein Leitfaden für geflüchtete

Mehr

Aktualisiert am HINWEIS: Freitags und Samstags hat die Botschaft geschlossen

Aktualisiert am HINWEIS: Freitags und Samstags hat die Botschaft geschlossen Entschiedene Visumanträge für Studenten/ PHD-Studenten/ Gastwissenschaftler/ Forschungsaufenthalte ویزاهای تحصیلی )دانشجویی دکتری و فرصتهای مطالعاتی( موافقت شده Die Antragsteller mit folgenden Barcodes

Mehr

Aktualisiert am HINWEIS: Freitags und Samstags hat die Botschaft geschlossen

Aktualisiert am HINWEIS: Freitags und Samstags hat die Botschaft geschlossen Entschiedene Visumanträge für Studenten/ PHD-Studenten/ Gastwissenschaftler/ Forschungsaufenthalte ویزاهای تحصیلی )دانشجویی دکتری و فرصتهای مطالعاتی( موافقت شده Die Antragsteller mit folgenden Barcodes

Mehr

Elternratgeber: Ausbildung in Deutschland راهنمای پدر و مادرها: آموزش فنی و حرفه ای در آلمان

Elternratgeber: Ausbildung in Deutschland راهنمای پدر و مادرها: آموزش فنی و حرفه ای در آلمان KAUSA Elternratgeber: Ausbildung in Deutschland راهنمای پدر و مادرها: آموزش فنی و حرفه ای در آلمان Zugewanderte Eltern unterstützen ihre Kinder beim Einstieg ins Berufsleben deutsch- پدر و مادرهای مهاجر

Mehr

چندگانگی شخصیتی تزلزل ارزش ها افزایش سرخوردگی و رشد افسردگی حنیف حیدرنژاد اوت 2102

چندگانگی شخصیتی تزلزل ارزش ها افزایش سرخوردگی و رشد افسردگی حنیف حیدرنژاد اوت 2102 مشکالت روحی- اجتماعی ایرانیان پناه جو و پناهنده در آلمان چندگانگی شخصیتی تزلزل ارزش ها افزایش سرخوردگی و رشد افسردگی حنیف حیدرنژاد اوت 2102 1 فهرست مطالب مقدمه 1. کلیات 0.0 روش کار 2. تعریف ها 2.0 فراری

Mehr

Antrag auf Erteilung eines Schengen Visums Application for Schengen Visa فورم درخواستی ویزه شنگن

Antrag auf Erteilung eines Schengen Visums Application for Schengen Visa فورم درخواستی ویزه شنگن Antrag auf Erteilung eines Schengen Visums Application for Schengen Visa فورم درخواستی ویزه شنگن Dieses Antragsformular ist unentgeltlich / This application form is free فورم هذا رایگان میباشد Foto Photo

Mehr

فهرست مطالب تحصیل و تحقیقات در آلمان پذیرش مراکز آموزش عالی در آلمان مقاطع تحصیلی در آلمان رشته های تحصیلی در آلمان هزینه های تحصیل ارگان های دانشگاهی

فهرست مطالب تحصیل و تحقیقات در آلمان پذیرش مراکز آموزش عالی در آلمان مقاطع تحصیلی در آلمان رشته های تحصیلی در آلمان هزینه های تحصیل ارگان های دانشگاهی فهرست مطالب صفحه 3 5 6 14 23 25 26 29 35 38 41 46 50 52 54 تحصیل و تحقیقات در آلمان مراکز آموزش عالی در آلمان انواع مراکزآموزش عالی درآلمان مقاطع تحصیلی در آلمان رشته های تحصیلی در آلمان یافتن رشته مناسب

Mehr

Ausbildung im Unternehmen. Berufliche Perspektiven in Deutschland

Ausbildung im Unternehmen. Berufliche Perspektiven in Deutschland Ausbildung im Unternehmen Berufliche Perspektiven in Deutschland Industrie- und Handelskammern (IHKs) Die IHKs sind Einrichtungen der Wirtschaft. Sie beraten Unternehmen und erfüllen eine Vielzahl an Aufgaben,

Mehr

Schule verstehen درک مکتب. کمک ارتباطی ویژه والدین. Kommunikationshilfen für Eltern. Deutsch Farsi

Schule verstehen درک مکتب. کمک ارتباطی ویژه والدین. Kommunikationshilfen für Eltern. Deutsch Farsi Schule verstehen Kommunikationshilfen für Eltern درک مکتب. کمک ارتباطی ویژه والدین Deutsch Farsi Impressum Medieninhaber, Verleger und Herausgeber: Bundesministerium für Bildung und Frauen Sektion I, Minoritenplatz

Mehr

BAYERISCHE DELEGATION IN DER ISLAMISCHEN REPUBLIK IRAN

BAYERISCHE DELEGATION IN DER ISLAMISCHEN REPUBLIK IRAN Bayerisches Staatsministerium für Wirtschaft und Medien, Energie und Technologie BAYERISCHE DELEGATION IN DER ISLAMISCHEN REPUBLIK IRAN 1. 3. NOVEMBER 2015 Organisation Bayerisches Staatsministerium für

Mehr

in den Iran November 2016

in den Iran November 2016 Niedersächsisches Ministerium für Wirtschaft, Arbeit und Verkehr Oslo Stockholm Dublin London Hannover Berlin Warsaw Paris Madrid Delegationsreise Rome in den Iran 5. 9. November 2016 Athens سفر هیات به

Mehr

Stadtbüchereien Hamm Unsere Angebote کتابخانه های شهر هام پیشنهادات ما

Stadtbüchereien Hamm Unsere Angebote کتابخانه های شهر هام پیشنهادات ما Stadtbüchereien Hamm Unsere Angebote کتابخانه های شهر هام پیشنهادات ما Bücher, CDs und andere Medien finden Sie in der Zentralbibliothek am Platz der Deutschen Einheit nicht nur auf Deutsch, sondern auch

Mehr

Verhütung. Dari Fassung جلو گیری حاملگی. درى DeutSCh

Verhütung. Dari Fassung جلو گیری حاملگی. درى DeutSCh Verhütung. Dari Fassung جلو گیری حاملگی درى DeutSCh 03 VERHÜTUNG 02 جلو گیری حاملگی inhalt Gesund sein sexualität gehört dazu 05 Verhütung 05 Wer zahlt die Verhütungsmittel? 09 Welche Verhütungsmethoden

Mehr

شناخت مدارس هامبورگ راهنمای والدین مهاجر. Schule in Hamburg verstehen Elternratgeber für Zuwanderinnen und Zuwanderer

شناخت مدارس هامبورگ راهنمای والدین مهاجر. Schule in Hamburg verstehen Elternratgeber für Zuwanderinnen und Zuwanderer شناخت مدارس هامبورگ راهنمای والدین مهاجر Schule in Hamburg verstehen Elternratgeber für Zuwanderinnen und Zuwanderer / DEUTSCH فارسی HERAUSGEBER AUTOREN REDAKTION ÜBERSETZUNG GESTALTUNG ILLUSTRATIONEN

Mehr

Patenschaftsvereinbarung

Patenschaftsvereinbarung Patenschaftsvereinbarung im Rahmen des Bundesprogramms "Menschen stärken Menschen zwischen und : : Wir beteiligen uns gemeinsam im Projekt Gemeinsam die Stadt erkunden des Freiwilligenzentrums Mittelhessen

Mehr

Kompass قطب نما. Leitfaden als Hilfestellung für Ausländer bei der freiwilligen Rückkehr in ihre Heimatländer راهنما و اطالعات

Kompass قطب نما. Leitfaden als Hilfestellung für Ausländer bei der freiwilligen Rückkehr in ihre Heimatländer راهنما و اطالعات Kompass قطب نما Leitfaden als Hilfestellung für Ausländer bei der freiwilligen Rückkehr in ihre Heimatländer راهنما و اطالعات دستورالعمل هایی برای کمک به اتباع خارجی که داوطلبانه به کشور خود بازمیگردند

Mehr

Islamische Azad Universität. Fakultät zum Olum Tahghighat. Zur Erlangung des Magistergrades (MA)

Islamische Azad Universität. Fakultät zum Olum Tahghighat. Zur Erlangung des Magistergrades (MA) Islamische Azad Universität Fakultät zum Olum Tahghighat Islamische Azad Universität Zur Erlangung des Magistergrades (MA) Thema Eine analysierte Untersuchung des Dramas Der kaukasische Kreidekreis von

Mehr

به زوربوس نکنید. Kein Küsschen auf Kommando

به زوربوس نکنید. Kein Küsschen auf Kommando به زوربوس نکنید Kein Küsschen auf Kommando 1 Diese Kopiervorlage basiert auf dem Buch Kein Küsschen auf Kommando von Marion Mebes und Lydia Sandrock, erschienen im Verlag mebes & noack. Alle Rechte liegen

Mehr

Schul-ABC الفبای مدرسه کمک برای تفاهم بهتر بین والدین و مربیان. Wien. Die Stadt fürs Leben. Verständnishilfe zwischen Eltern und Lehrkräften

Schul-ABC الفبای مدرسه کمک برای تفاهم بهتر بین والدین و مربیان. Wien. Die Stadt fürs Leben. Verständnishilfe zwischen Eltern und Lehrkräften Schul-ABC Verständnishilfe zwischen Eltern und Lehrkräften الفبای مدرسه کمک برای تفاهم بهتر بین والدین و مربیان Wien. Die Stadt fürs Leben. Liebe Eltern! Liebe Lehrerinnen und Lehrer! Schul-ABC Verständnishilfe

Mehr

DIE BRÜCKE. 1. Quartal 2012 NACHRICHTENBLATT DER MISSIONSARBEIT UNTER MIGRANTEN IN LEIPZIG. Hugo Gevers

DIE BRÜCKE. 1. Quartal 2012 NACHRICHTENBLATT DER MISSIONSARBEIT UNTER MIGRANTEN IN LEIPZIG. Hugo Gevers DIE BRÜCKE NACHRICHTENBLATT DER MISSIONSARBEIT UNTER MIGRANTEN IN LEIPZIG 1. Quartal 2012 Hugo Gevers Ehrensteinstr. 39, 04105 LEIPZIG Tel. 0341 2467685 Mobil: 015771663650 Email: hugo.gevers@gmail.com

Mehr

Radio D Teil 2. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge 50. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD.

Radio D Teil 2. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge 50. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD. درس پنجاه - زبان ا لماني به عنوان يك زبان خارجي يان اين بار از يك مدرسه بازديد مي آند آه در ا ن ب راي ش اگردان پ روژه مخ صوصي در ارتب اط ب ا زب ان ا لم اني برگ زار م ي شود. او از شاگردان اين مدرسه در باره

Mehr

Radio D Teil 1. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD.

Radio D Teil 1. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD. درس چهاردهم جادوگرها در "جنگل سياه" فيليپ بر خلاف انتظار سالم و سر حال از "شوارتس والد" گزارش میدهد. جو بی تکل ف کارناوال به فيليپ هم سرايت کردهاست. برعکس همکارش پاولا با اين رسم و رسوم کنار نمیا يد. فيليپ

Mehr

فهرست INHALT کتاب مقدس انجیل داستان خدا با انسانها. Die Bibel Gottes Geschichte mit den Menschen 3 ٣ کتاب مقدس انجیل آنچه که باید دانست!

فهرست INHALT کتاب مقدس انجیل داستان خدا با انسانها. Die Bibel Gottes Geschichte mit den Menschen 3 ٣ کتاب مقدس انجیل آنچه که باید دانست! INHALT فهرست Die Bibel Gottes Geschichte mit den Menschen 3 ٣ کتاب مقدس انجیل داستان خدا با انسانها Bibel was man wissen sollte 24 ٢٤ کتاب مقدس انجیل آنچه که باید دانست! Jesus 32 ٣٢ عیسی مسیح فرمانها قوانین

Mehr

BPtK. BPtK. BPtK. BPtK. PtK. BPtK. BPtK توصیە و راهنمایی برای والدین پناهجو. BPtK. BPtK. BPtK. BPtK

BPtK. BPtK. BPtK. BPtK. PtK. BPtK. BPtK توصیە و راهنمایی برای والدین پناهجو. BPtK. BPtK. BPtK. BPtK توصیە و راهنمایی برای والدین پناهجو چگونە میتوانم بە فرزند خود پس از یک تجربە آسیب پذیری )تروما( کمک نمایم BPtK BPtK BPtK BPtK BPtK BPtK PtK BPtK BPtK BPtK BPtK BPtK BPtK راهنمایی و توصیە برای والدین پناهجو

Mehr

in den Iran Oktober 2015

in den Iran Oktober 2015 Niedersächsisches Ministerium für Wirtschaft, Arbeit und Verkehr Oslo Stockholm Dublin London Hannover Berlin Warsaw Paris Madrid Delegationsreise Rome in den Iran 2. 7. Oktober 2015 Athens سفر هیات به

Mehr

شماره ) ٢٢ سپتامبر ( ٢٠٠٧ بولتن 22 با صفحه بندی و طرحی تازه

شماره ) ٢٢ سپتامبر ( ٢٠٠٧ بولتن 22 با صفحه بندی و طرحی تازه Verein Iranischer Naturwissenschaftler und Ingenieure in der Bundesrepublik Deutschland e.v. بولتن خبری شماره ) ٢٢ سپتامبر ( ٢٠٠٧ ویژه اعضای کانون مهندسین و متخصصین ایرانی در آلمان VINI e.v. TU Berlin

Mehr

Bitte lesen Sie vor der ersten Inbetriebnahme die komplette Be. dienungsanleitung WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE

Bitte lesen Sie vor der ersten Inbetriebnahme die komplette Be. dienungsanleitung WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE German MFP 71 Bitte lesen Sie vor der ersten Inbetriebnahme die komplette Be. dienungsanleitung WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE 1 Bei der Inbetriebnahme von elektrischen Geräten sollten folgende Sicherheitshinweise

Mehr

Radio D Teil 2. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge 44. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD.

Radio D Teil 2. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge 44. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD. درس چهل و چهارم- شهر متفكران بزرگ ش هر ين ا در ق رن 18 م يلادي متفك ران مع روف زي ادي ب ه دور خ ود جم ع آ رده ب ود. يك ي از ا نه ا فري دريش ش يلر ش اعر معروف بود. پاولا و فيليپ نمايشنامه اي اجرا مي آنند

Mehr

Deutsch und Integration

Deutsch und Integration Deutsch und Programmbereichsleitung Tomma Ahlers Tel.: 04231 15-121 E-Mail: Tomma-Ahlers@landkreis-verden.de Deutsch 148 149 Zugelassener Träger zur Durchführung von Kursen zur berufsbezogenen Sprachförderung

Mehr

Angekommen! You've arrived!

Angekommen! You've arrived! Angekommen! You've arrived! تم الوصول به مقصد رسیدید Fragen und Antworten zum Leben in Österreich. Auf Deutsch, Englisch, Arabisch und Dari. www.angekommen.online 1 Impressum Herausgeber, Medieninhaber:

Mehr

ﺮﻠﺗوا ﺎﻴﻧﺁ ANJA UTLER ﻪﻃﺎﺣا رد سﺎﻴﺳرﺎﻣ

ﺮﻠﺗوا ﺎﻴﻧﺁ ANJA UTLER ﻪﻃﺎﺣا رد سﺎﻴﺳرﺎﻣ اوتلر ا نيا ANJA UTLER مارسياس در UMKREIST احاطه MARSYAS, (٢) باز سرايی از ا لمانی به فارسی سام واثقی مجموعە شعر نوين جهان The Flaying of Marsyas (1575-76); Oil on canvas 212 x 207 cm; State Museum, Kromeriz

Mehr

فرهنگ لغات. Wörterbuch

فرهنگ لغات. Wörterbuch فرهنگ لغات Wörterbuch Begrüßung, Vrstellung, Allgemeines خوش آمد گویی معرفی عمومی ۱ خوش آمد گویی / خداحافظی.1 Begrüßung/Abschied Guten Mrgen / Tag / Abend! Hall! Auf Wiedersehen! Tschüss! Bis mrgen! Bis

Mehr

پنسی ین. Penicillin. Kontrastmittel اان. eben gerade. vor wenigen Stunden بیش از س عت دیر ز. Gestern. Schmerzen درد دارید. Haben Sie Schmerzen?

پنسی ین. Penicillin. Kontrastmittel اان. eben gerade. vor wenigen Stunden بیش از س عت دیر ز. Gestern. Schmerzen درد دارید. Haben Sie Schmerzen? 1/7 Sie sind im Krankenhaus. Bitte melden Sie sich sofort, wenn sich Ihr Zustand verschlechtert. Bitte drücken Sie hierzu auf diese Klingel! Gibt es Medikamente, die Sie auf keinen Fall erhalten dürfen?

Mehr

مهندس مرتضی غالم نژاد

مهندس مرتضی غالم نژاد درس چ ارد ن - س الی کردى جوالت ترای س الی کردى جوالت ها ۳ ر ش دارین ک در ایي درس هی خ ا ین ر ش س الی کردى ح پاسخ دادى ت ر کذام از آ ا را تیاه زین. ر ش ا ل آ ردى فعل ت اتتذای جول ر ش د م استفاد از اش oder?

Mehr

SAFE تقویت حامیت از پناهندگان در برابر تبعیض _ تعزيز حامية الالجئني من التمييز مقرتحات واسرتاتيجيات للترصف

SAFE تقویت حامیت از پناهندگان در برابر تبعیض _ تعزيز حامية الالجئني من التمييز مقرتحات واسرتاتيجيات للترصف Impulse und Handlungsstrategien Fachtag Donnerstag, 26. Januar 2017 von 13.30 bis 18.30 Uhr Bürgerhaus Wilhelmsburg Strengthening Refugees Protection against Discrimination Impulses and Strategies for

Mehr

Problem: In den meisten Grammatiken und Lehrbüchern wird das ZV kaum beachtet.

Problem: In den meisten Grammatiken und Lehrbüchern wird das ZV kaum beachtet. فعل مرکب (ZV) Zusammengesetzte Verben Die Zahl der ZV ist im Persischen sehr hoch Statistik: Zahl der im Persischen tatsächlich benutzten einfachen Verben: 150-200 Zahl der ZV: mehrere Tausend; Menge ständig

Mehr

Dein Asylverfahren in Österreich

Dein Asylverfahren in Österreich جوالی - ٢٠١۶ 2016 Juli Di Aylvrfr i Örric Iforio für Kir u Juglic Ur 18 Jr Alli i Örric Aylrg gll پروسه پناهندگی تو در اتريش Duc - Dri معلومات برای اطفال و نوجوانان زیر ۱۸ سال در اتریش تنها هستی درخواست

Mehr

Toiletten-Tipps für Kids

Toiletten-Tipps für Kids Toiletten-Tipps für Kids ا موزش و طرز استفاده از تشناب برای اطفال به داخل نگاه کنيد rein! Schau mal Herausgegeben vom Institut für Hygiene und Öffentliche Gesundheit der Universität Bonn www.hygiene-tipps-fuer-kids.de

Mehr

Auch Du hast Rechte! Selbstverständlich!?

Auch Du hast Rechte! Selbstverständlich!? Auch Du hast Rechte! Selbstverständlich!? Deutsch/ Persisch Vorwort Liebe Kinder, die Kindheit sollte eines der schönsten Kapitel des Lebens sein, auch damit aus Kindern später selbstsichere und glückliche

Mehr

Johann Christian. Friedrich Hölderlin. PDF created with pdffactory Pro trial version

Johann Christian. Friedrich Hölderlin. PDF created with pdffactory Pro trial version پاتموس Johann Christian یوهان کریستیان فریدریش هولدرلین Friedrich Hölderlin 1770-1843 برگردان شاپور احمدي پاتموس 1 خدا نزدیک است و دشوار است دست یازیدن بر او. اما جایی که خطر باشد عنصر نجاتبخش نیز سر بر

Mehr

Lagerfeuer. Interkultureller Nachmittag für Spiele-und Kultur. jeden 3. Donnerstag im Monat. Am , Uhr

Lagerfeuer. Interkultureller Nachmittag für Spiele-und Kultur. jeden 3. Donnerstag im Monat. Am , Uhr Syrische Musiker Trödel Lagerfeuer BUCH TRIFFT SICH Interkultureller Nachmittag für Spiele-und Kultur jeden 3. Donnerstag im Monat. Am 20.10.2016, 16-19 Uhr Veranstaltungssaal im Bucher Bürgerhaus Franz-Schmidt

Mehr

Bitte lesen Sie die Anleitung vor Inbetriebnahme des Gerätes sorgfältig durch. Sie finden eine Reihe von wichtigen und nützlichen Hinweisen.

Bitte lesen Sie die Anleitung vor Inbetriebnahme des Gerätes sorgfältig durch. Sie finden eine Reihe von wichtigen und nützlichen Hinweisen. German TS 113 D Bitte lesen Sie die Anleitung vor Inbetriebnahme des Gerätes sorgfältig durch. Sie finden eine Reihe von wichtigen und nützlichen Hinweisen. ÜBER TEE Alle Tees stammen vom Teebusch Camellissenensis

Mehr

Radio D Teil 1. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD.

Radio D Teil 1. Deutsch lernen und unterrichten Arbeitsmaterialien. Manuskript der Folge. Ihr Deutsch ist unser Auftrag! DW-WORLD. درس بيستوپنجم خوشا مد گويی به کشتیها ژورناليستها سعی میکنند ريشهی کلمهی "getürkt" را پيدا کنند. به اين خاطر سری به يک بندر غيرعادی میزنند که در ا ن از هر کشتی به گونهی ويژهای استقبال میشود. در بندر"ويلکوم-هوفت"

Mehr

خوش آمدید سفر با قطار و اتوبوس التنقل بالقطار والحافلة. Schleswig-Holstein. Der echte Norden.

خوش آمدید سفر با قطار و اتوبوس التنقل بالقطار والحافلة.  Schleswig-Holstein. Der echte Norden. www.nah.sh به شلسویگ-هولاشتاین خوش آمدید مرحب ا بك في والية شليسفيج- هولشتاين سفر با قطار و اتوبوس التنقل بالقطار والحافلة Schleswig-Holstein. Der echte Norden. به حمل و نقل درونایالتی خوش آمدید با استفاده

Mehr

Asadi - das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft. Wir mussten fliehen

Asadi - das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft. Wir mussten fliehen Bitte Mitnehmen Ausgabe 3 Dezember 2015 Asadi - das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft Artikel auf Deutsch, Persisch und Arabisch Wir mussten

Mehr

http://psychosomaticiran.com

http://psychosomaticiran.com http://psychosomaticiran.com Der 3. Internationale Psychosomatik-Kongress an der Universität Iran-Isfahan 25-27 Mai 2011 (Psychosomatische Aspekte des Schmerzes und Schmerztherapie) سىميه کىگري بيه المللی

Mehr

Bitte lesen Sie diese Gebrauchsanweisung vor Inbetriebnahme sorgfältig

Bitte lesen Sie diese Gebrauchsanweisung vor Inbetriebnahme sorgfältig German SPB 72 W/BK Bitte lesen Sie diese Gebrauchsanweisung vor Inbetriebnahme sorgfältig durch WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE Die untenstehenden Sicherheitshinweise sollten sorgfältig beachtet werden, wenn

Mehr

Bitte lesen Sie diese Gebrauchsanweisung vor Inbetriebnahme sorgfältig durch

Bitte lesen Sie diese Gebrauchsanweisung vor Inbetriebnahme sorgfältig durch German SPU Bitte lesen Sie diese Gebrauchsanweisung vor Inbetriebnahme sorgfältig durch WICHTIGE SICHERHEITSHINWEISE Die untenstehenden Sicherheitshinweise sollten sorgfältig beachtet werden, wenn Sie

Mehr

Kinder nach der Flucht

Kinder nach der Flucht Kinder nach der Flucht Informationen zur NMS 1, NMS 2, erstellt von Simone Kirchmair und Martina Holaus Oktober 2016 Bereits im Schuljahr 2015/16 durften wir Erfahrungen mit Kindern nach der Flucht machen.

Mehr

Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. آلمانی. سال دوم دبیرستان Wir lernen Deutsch

Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. آلمانی. سال دوم دبیرستان Wir lernen Deutsch Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. آلمانی سال دوم دبیرستان Wir lernen Deutsch 1394 وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامه رىزى آموزشى برنامهرىزى محتوا و نظارت بر تألىف: دفتر تألىف کتابهاى

Mehr

ERSTE HILFE DEUTSCH Kursmaterial für Flüchtlinge und Asylsuchende Ausgabe für Jugendliche

ERSTE HILFE DEUTSCH Kursmaterial für Flüchtlinge und Asylsuchende Ausgabe für Jugendliche ERSTE HILFE DEUTSCH Kursmaterial für Flüchtlinge Asylsuchende Ausgabe für Jugendliche لیطت کلمات بر اضاش بخش / Lektionen Wortliste nach Wichtige Wörter Dein/e Lehrer/in liest vor. Lies mit. / Lest mit.

Mehr

Melanie Schüer Mara und Timo entdecken die Bibel

Melanie Schüer Mara und Timo entdecken die Bibel Melanie Schüer Mara und Timo entdecken die Bibel Acht Geschichten aus dem Alten und Neuen Testament 3-sprachig in Deutsch, Arabisch und Farsi! مارا و تیمو يستكشفون اإلنجيل مارا و تیمو کتاب مقدس رامی یابند

Mehr

کتابچه صحی. Gesundheitsheft. Dari (Afghanistan)

کتابچه صحی. Gesundheitsheft. Dari (Afghanistan) کتابچه صحی Gesundheitsheft Dari (Afghanistan) Medizin für alle Medinetz Halle/Saale e.v. Impressum Herausgeber: Medinetz Halle/Saale e.v. Ludwigstraße 37 06110 Halle (Saale) V.i.S.d.P.: Andreas Niedermaier

Mehr

Islamische Azad Universität Zentrum für Wissenschaft und Forschung

Islamische Azad Universität Zentrum für Wissenschaft und Forschung Islamische Azad Universität Zentrum für Wissenschaft und Forschung Inauguraldissertation zur Erlangung des Doktorgrades in der Fachrichtung Deutsche Sprache und Literatur Thema: Ferdōsīs Schahname versus

Mehr

Zusammenfassung der Persischen Grammatik [Geben Sie den Untertitel des Dokuments ein] Beruhend auf dem Persisch Lehrbuch von Langenscheidt

Zusammenfassung der Persischen Grammatik [Geben Sie den Untertitel des Dokuments ein] Beruhend auf dem Persisch Lehrbuch von Langenscheidt فارسی شکر Zusammenfassung der Persischen Grammatik [Geben Sie den Untertitel des Dokuments ein] است Beruhend auf dem Persisch Lehrbuch von Langenscheidt Michael Rohschürmann 13.05.2008 1 Inhalt Verblehre...

Mehr

Asadi das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft

Asadi das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft Asadi das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft Damit wir unsere Arbeit fortführen können, sind wir auf Spenden angewiesen: UTSe.V. / Förde Sparkasse

Mehr

ستا د پناه غوښتنی قضیه/پروسه په اتریش کې. Dein Asylverfahren in Österreich د ماشومانواوتنکي ځوانانولپاره معلومات

ستا د پناه غوښتنی قضیه/پروسه په اتریش کې. Dein Asylverfahren in Österreich د ماشومانواوتنکي ځوانانولپاره معلومات Di Asylvrfahr i Östrrich Iformatio für Kidr ud Jugdlich Utr 18 Jahr Alli i Östrrich Asylatrag gstllt ستا د پناه غوښتنی قضیه/پروسه په اتریش کې Dutsch - Paschtu د ماشومانواوتنکي ځوانانولپاره معلومات د ۱۸

Mehr

- verein.de präsentiert

- verein.de präsentiert www.diwan - verein.de präsentiert Zwischen den Zeilen. Iranisch-Sein 1979-1390 Gespräche und Präsentationen Kunst und Gesellschaft Between the Lines. Being Iranian 1979-1390 Discussions and Performances

Mehr

Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. Wir lernen Deutsch ISBN

Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. Wir lernen Deutsch ISBN Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen آلمانى (٣) سال سوم دبيرستان Wir lernen Deutsch وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامه ريز آموزش برنامهريز محتوا و نظارت بر تا ليف: دفتر برنامهريز و تا ليف

Mehr

Neu in Dormagen. Ein Wegweiser für Flüchtlinge. Einkaufen. Arzt. Kindergarten. Schule. Kochen. Sprache.

Neu in Dormagen. Ein Wegweiser für Flüchtlinge. Einkaufen. Arzt. Kindergarten. Schule. Kochen. Sprache. Neu in Dormagen Ein Wegweiser für Flüchtlinge Persisch Einkaufen Arzt Kindergarten Schule Sprache Kochen www.integreat-app.de 1. هقذه ث ز رهبگي ذ ع آهسیس. ثس ى ػک طؤال بی سیبزی زر راثط ثب س سگی زر آلوبى

Mehr

DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. Glossar. Deutsch Persisch ا لمانی فارسی. übersetzt von Amir Hashemi. Hueber Verlag

DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE. Glossar. Deutsch Persisch ا لمانی فارسی. übersetzt von Amir Hashemi. Hueber Verlag DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE Glossar Deutsch Persisch ا لمانی فارسی übersetzt von Amir Hashemi Hueber Verlag Das Werk und seine Teile sind urheberrechtlich geschützt. Jede Verwertung in anderen als den gesetzlich

Mehr

KETTLE 8. Lid 9. Kettle switch 10. Water level indication 11. Spout with removable scale filter 12. Kettle control system

KETTLE 8. Lid 9. Kettle switch 10. Water level indication 11. Spout with removable scale filter 12. Kettle control system English TS 145 Before operating this unit, Please read the instruction manual carefully. This product is for household use only. MAIN TECHNICAL PARAMETER Model Voltage Rated Power TS145 220-240V~50HZ 1850-2200

Mehr

Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. آلمانى. Wir lernen Deutsch

Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. آلمانى. Wir lernen Deutsch Im Namen Allahs des Barmherzigen des Gnädigen. آلمانى سال دوم دبيرستان Wir lernen Deutsch ۱۳۹۰ وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامه ريز آموزش برنامهريز محتوا و نظارت بر تا ليف: دفتر برنامهريز و تا

Mehr

Asadi das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft. Ausgabe 0 Sep.2015

Asadi das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft. Ausgabe 0 Sep.2015 Asadi das Magazin für die Kommunikation von Zugewanderten untereinander und mit der Aufnahmegesellschaft Ausgabe 0 Sep.2015 Dirk Jennert (Redaktionsleiter Landeszeitung), Rosana Trautrims und Hamid Ariarman

Mehr

Lesen Sie die Gebrauchsanweisung vor der Benutzung sorgfältig durch. Dieses Gerät ist nur für den Hausgebrauch bestimmt.

Lesen Sie die Gebrauchsanweisung vor der Benutzung sorgfältig durch. Dieses Gerät ist nur für den Hausgebrauch bestimmt. German PJ 858 D Lesen Sie die Gebrauchsanweisung vor der Benutzung sorgfältig durch. Dieses Gerät ist nur für den Hausgebrauch bestimmt. SICHERHEITSHINWEISE 1. Lesen Sie alle Anweisungen vor der ersten

Mehr

مهد کودکها اطالعات برای اولیائی که تقاضای پناهندگی داده اند

مهد کودکها اطالعات برای اولیائی که تقاضای پناهندگی داده اند Hessisches Ministerium für Soziales und Integration Kindertageseinrichtungen Informationen für Eltern im Rahmen von Asylverfahren Nurseries Information for parents in the context of the asylum procedure

Mehr

Die persischen Gedichte von Ibn Sīnā

Die persischen Gedichte von Ibn Sīnā Die persischen Gedichte von Ibn Sīnā übersetzt von Hermann Ethé Eingeleitet und neu herausgegeben von Roland Pietsch Hermann Ethé hat im Rahmen seiner umfangreichen Beschäftigung mit der persischen Dichtkunst

Mehr

روضة األطفال Xanaanada caruurta

روضة األطفال Xanaanada caruurta www.tmbjs.de Informationen für ausländische Eltern zu Kindertageseinrichtungen in Thüringen Miteinander im Kindergarten Nursery School Crèche-maternelle مهد کودک Детский сад روضة األطفال Xanaanada caruurta

Mehr

Transkulturelle Psychiatrie im Sozialen Brennpunkt Fachgespräch Seelische Gesundheit 09. Februar 2011, HH-Horn

Transkulturelle Psychiatrie im Sozialen Brennpunkt Fachgespräch Seelische Gesundheit 09. Februar 2011, HH-Horn Transkulturelle Psychiatrie im Sozialen Brennpunkt Fachgespräch Seelische Gesundheit 09. Februar 2011, HH-Horn 9.2.2011 Dr. Holger Schümann, PKM Hamburg Missverständnisse Türkische Patienten sagen: Deutsche

Mehr

بررسی و نقد نظر گولدزیهر دربارۀ اثرپذیری ابنعباس از جیالنبنفروه در فهم مفردات قرآن

بررسی و نقد نظر گولدزیهر دربارۀ اثرپذیری ابنعباس از جیالنبنفروه در فهم مفردات قرآن م جله ژپو ه شاهی رقآن و حد ی ث Pajuhesh-ha-ye Quran va Hadith Vol 46, No, Fall / Winter 013-014 سال چهل و ششم شمارۀ دوم پاییز و زمستان 931 ص 1- بررسی و نقد نظر گولدزیهر دربارۀ اثرپذیری ابنعباس از جیالنبنفروه

Mehr

Lehrbuch der persischen Sprache

Lehrbuch der persischen Sprache Lehrbuch der persischen Sprache GHASEM TOULANY / EVA ORTHMANN Lehrbuch der persischen Sprache Bibliografische Information der Deutschen Nationalbibliothek Die Deutsche Nationalbibliothek verzeichnet diese

Mehr

Inhalt. Design & DTP: Parna Gruppe

Inhalt. Design & DTP: Parna Gruppe Inhalt Konzept Eröffnung Musikgruppe "Shevash" Draussen vor der Tür Eine Elegie für Shakespeare Naghali und Pardekhani Nasimi Podiumsdiskussion und Stückelesung Mit brennender Geduld oder Nerudas Postmann

Mehr

Kirsten Boie Jan Birck. Bestimmt wird alles gut

Kirsten Boie Jan Birck. Bestimmt wird alles gut Kirsten Boie Jan Birck Bestimmt wird alles gut Kirsten Boie Jan Birck ك ير س ت ن ب و ي ه. ي ان ب ير ك Bestimmt wird alles gut ح ت م ا ال غ د أ ف ض ل Übersetzung ins Arabische von Mahmoud Hassanein ت ر

Mehr

Die Feier der Heiligen Messe (deutsch-persisch)

Die Feier der Heiligen Messe (deutsch-persisch) Die Feier der Heiligen Messe (deutsch-persisch) و دي س- ها ي ر ERÖFFNUNG (GL 582) Die Gemeinde versammelt sich. Während der Eröffnung stehen alle. KREUZZEICHEN UND LITURGISCHER GRUß P Im Namen des Vaters

Mehr

DEUTSCH LERNEN LEARNING GERMAN

DEUTSCH LERNEN LEARNING GERMAN DEUTSCH LERNEN LEARNING GERMAN Farsi پیش گفتار / preface Vorwort / Liebe Leserinnen und Leser, wir von Standpunkt e. V. bedanken uns sehr herzlich bei den Erstellern des Skriptes, die uns die Daten zur

Mehr

Leseprobe. Kirsten Boie / Jan Birck / Bestimmt wird alles gut

Leseprobe. Kirsten Boie / Jan Birck / Bestimmt wird alles gut Leseprobe Kirsten Boie / Jan Birck / Bestimmt wird alles gut Dies ist die wahre Geschichte von Rahaf, die ist jetzt zehn Jahre alt. Und von ihrem Bruder Hassan, der ist jetzt neun. Rahaf und Hassan wohnen

Mehr

Schlussfolgerung. nicht im Wege steht, sondern diese komplementär unterstützen soll. ein Themenschwerpunkt zukünftiger Aktivitäten darstellen.

Schlussfolgerung. nicht im Wege steht, sondern diese komplementär unterstützen soll. ein Themenschwerpunkt zukünftiger Aktivitäten darstellen. nicht im Wege steht, sondern diese komplementär unterstützen soll. Schlussfolgerung Zusammengefasst kann festgestellt werden, dass sich das ObjectJ u.a. durch eine starke Linearisierung der Inhalte, starre

Mehr

TS 118 W/B When using electrical appliance, basic safety precautions should always be followed including the following:

TS 118 W/B When using electrical appliance, basic safety precautions should always be followed including the following: English TS 118 W/B When using electrical appliance, basic safety precautions should always be followed including the following: Before you connect the kettle to the mains supply, make sure that the voltage

Mehr

Darya Music

Darya Music 1 فهرست / Contents صفحه / Page کارهایت ای خدا 1. Karhayat Ey Khoda 3-4 نجات دهنده عالم world) 2. Nejat Dahandeye Alam (savior of the 5-6 3. Omidam Bar Tost امیدم بر توست 7-8 مثل باران 4. Mesle Baran 10

Mehr

Ziegelofen der Mystik: Vorstellung mystischer Symbole geprägt auf persischen Kacheln und Ziegeln

Ziegelofen der Mystik: Vorstellung mystischer Symbole geprägt auf persischen Kacheln und Ziegeln Ziegelofen der Mystik: Vorstellung mystischer Symbole geprägt auf persischen Kacheln und Ziegeln Einleitung Mahdi Radjaie: Universität für Kunst in Isfahan Übersetzer: Dr. Ali Radjaie, Universität Arak

Mehr

Darlehensantrag - Selbstauskunft

Darlehensantrag - Selbstauskunft Darlehensantrag - Selbstauskunft Ihr Ansprechpartner: Martin Kunde Gesellschafter der Plansecur Dipl.- Betriebswirt (FH) Bankkaufmann PlansecurBeratung Lübeck Bei der Lohmühle 23 23554 Lübeck Fon: 0451

Mehr

Freitagsansprache Der hohe Stellenwert des Lebens eines Muslims

Freitagsansprache Der hohe Stellenwert des Lebens eines Muslims Freitagsansprache 15.02.2012 Der hohe Stellenwert des Lebens eines Muslims Dank gebührt Allâh, dem Erhabenen. Wir preisen Ihn, bitten Ihn um Unterstützung, Rechtleitung und Vergebung. Möge Allâh uns vor

Mehr

VORSCHAU. Glossar Deutsch Arabisch. bearbeitet von Maher Sheneshen. Hueber Verlag

VORSCHAU. Glossar Deutsch Arabisch. bearbeitet von Maher Sheneshen. Hueber Verlag Deutsch als Fremdsprache Glossar Deutsch Arabisch bearbeitet von Maher Sheneshen 1 2 Hueber Verlag ) ا حصة ا و ى ن ا دورة ا ت ة. د حسن ب (أت ى) یو ا ب ا. س ي د ي ي (ب ( ي (سویا أداة ا ت ری ذآر وا حاید

Mehr

2. Was ist der Grund, wofür ALLAH Seine Geschöpfe erschaffen hat?

2. Was ist der Grund, wofür ALLAH Seine Geschöpfe erschaffen hat? 1. Was ist die erste Pflicht eines Dieners? Die erste Pflicht eines Dieners ALLAHs ist zu wissen: Wozu hat ALLAH den Menschen erschaffen? Dafür ist ALLAH ein Bündnis mit den Menschen eingegangen und dafür

Mehr

Das Wort bei Hafis und Goethe

Das Wort bei Hafis und Goethe حافظ و گوته گوته Seite 1 Das Wort bei Hafis und Goethe Das Wort bei Hafis und Goethe Ali Radjaie Universität Arak, I. R. Iran علی رجاي ی دانشگاه اراك Die Beherrschung des Wortes war schon in den uralten

Mehr

به نام ا گاه توانا و شنواي بينا. Intensivkurs: دورة فشردة زبان ا لماني. Dr. Ali Radjaie تا ليف: دكتر علي رجاي ي

به نام ا گاه توانا و شنواي بينا. Intensivkurs: دورة فشردة زبان ا لماني. Dr. Ali Radjaie تا ليف: دكتر علي رجاي ي به نام ا گاه توانا و شنواي بينا Intensivkurs: Deutsche Grammatik دورة فشردة زبان ا لماني Dr. Ali Radjaie تا ليف: دكتر علي رجاي ي 1 نقشة کشور Deutschland ا لمان 2 به نام ا گاه توانا و شنواي بينا Inhaltsverzeichnis

Mehr

Studieren an der Freien Universität Berlin. تحصيل در Freie Universität Berlin

Studieren an der Freien Universität Berlin. تحصيل در Freie Universität Berlin Studieren an der Freien Universität Berlin تحصيل در Freie Universität Berlin THEMEN فهرست مطالب Studiensystem in Deutschland Welches Studienangebot bietet die Freie Universität Berlin? Wie funktioniert

Mehr

Die Sonne umkreist die Erde, während die Erde still seht

Die Sonne umkreist die Erde, während die Erde still seht Die Sonne umkreist die Erde, während die Erde still seht Sheich Abdul-Aziz bin Abdillah bin Baz رحمه هللا sagte: Der Qur an, die Sunnah, der Ijma (Konsens) der Gelehrten und die Realität beweisen das die

Mehr

Jede Prüfung musst Du über FlexNow anmelden

Jede Prüfung musst Du über FlexNow anmelden Noch Fragen? Dein Prüfungsamt hilft Dir Jederzeit in Deutsch und Englisch Jede Prüfung musst Du über anmelden Willkommen an der Universität Göttingen Willkommen bei Check Deine Prüfungsordnung und das

Mehr

Kleines Wörterbuch Little Dictionary (Deutsch Englisch Farsi)

Kleines Wörterbuch Little Dictionary (Deutsch Englisch Farsi) ادارات Behörden authorities '&ر$#"! Reisepass passport (#رت *+#,#-. identity Ausweis id, card of و 12 ا رواد 42 Visum visa gültig - ungültig valid - unvalid 6789" 6:; -6789" 424

Mehr

قابليت استفاده با گاز شهري و گاز مايع )LPG( 1. لطفا به اين نكته توجه كنيد كه اين دستگاه براي استفاده با انژكتور ويژهي گاز شهري ارايه شده است.

قابليت استفاده با گاز شهري و گاز مايع )LPG( 1. لطفا به اين نكته توجه كنيد كه اين دستگاه براي استفاده با انژكتور ويژهي گاز شهري ارايه شده است. BQG 70 M/W فارسی هشدار: براي رعايت ايمني اين دستورالعملها را به دقت بخوانيد. قابليت استفاده با گاز شهري و گاز مايع )LPG( اندازهي انژكتور ويژهي گاز شهري: 1/5 ميليمتر اندازهي انژكتور :LPG 0/75 ميليمتر دستورالعملهای

Mehr

ISIS verstößt gegen alle hier erwähnten religiösen Beweise

ISIS verstößt gegen alle hier erwähnten religiösen Beweise ISIS verstößt gegen alle hier erwähnten religiösen Beweise رحمھ الله al-imâm Scheich bin Sâlih bin Uthaymîn Frage: Wie lautet das Urteil für das töten der Ungläubigen in den muslimischen Ländern denen

Mehr

Die Soldaten von Iblis

Die Soldaten von Iblis Die Soldaten von Iblis Er (Iblis) hat zwei Arten von Soldaten: eine (Art) von den Jinn und eine von den Menschen. Seine Soldaten von den Jinn: Satan hat Unterstützter und Soldaten von den Jinn. Wir haben

Mehr

Firous Ebrahim-Nesbat. Rechtswörterbuch. Deutsch-Persisch und Persisch-Deutsch Band 2: Persisch-Deutsch. Universitätsdrucke Göttingen

Firous Ebrahim-Nesbat. Rechtswörterbuch. Deutsch-Persisch und Persisch-Deutsch Band 2: Persisch-Deutsch. Universitätsdrucke Göttingen Firous Ebrahim-Nesbat Rechtswörterbuch Deutsch-Persisch und Persisch-Deutsch Band 2: Persisch-Deutsch Universitätsdrucke Göttingen Firous Ebrahim-Nesbat Rechtswörterbuch Deutsch-Persisch & Persisch-Deutsch

Mehr

Museum Thema Adresse Öffnungszeiten. Klingelhöferstraße 14, Berlin- Tiergarten. Alte Jakobstraße , Berlin- Kreuzberg

Museum Thema Adresse Öffnungszeiten. Klingelhöferstraße 14, Berlin- Tiergarten. Alte Jakobstraße , Berlin- Kreuzberg Berlins Museen kennen lernen: Freier Eintritt und Führungen für Geflüchtete Berlin hat über 150 Museen mehr als jede andere deutsche Stadt. Auf der sinsel kann man die Zeugnisse jahrtausendealter Kulturen

Mehr